Danska dijeta – šta treba da znate o danskoj dijeti

Danska dijeta – šta treba da znate o danskoj dijeti

Prema različitim izvorima na internetu, dansku dijetu je kreirao doktor u bolnici u Danskoj da bi se postiglo brzo mršavljenje kod pacijenata koji su bili gojazni, a bila ima je potrebna operacija. Dijeta je zamišljena kao kratkoročni plan i sprovodi se pod medicinskim nadzorom. Ipak, nijedna bolnica ili lekar u Danskoj nisu potvrdili da su tvorci danske dijete.

Često ljudi padaju na to kada čuju da je neku dijetu predložila zvanična zdravstvena ustanova, smatraju da je to onda sigurno bezbedno i zdravo, a ova dijeta je daleko od toga. Uvek je potrebno uključiti i zdrav razum kada je u pitanju ishrana i mršavljenje. Niko preko noći nije dobio 20 kilograma, pa se ti kilogrami sigurno neće istopiti za 13 dana, kako ova dijeta tvrdi da je moguće.

Niko od zdravstvenih radnika ne bi preporučio veoma niskokaloričnu dijetu, kojoj nedostaju ključni hranljivi sastojci. Američko društvo anesteziologa predlaže da jedete zdravu ishranu pre vaše operacije, a ne niskokaloričnu. Hrana bogata hranljivim materijama pruža vašem telu sredstva koja su mu potrebna da bi se borilo sa stresom i izlečenjem nakon bilo kog hirurškog postupka.

Šta dobijate za jelo na danskoj dijeti?

Pa, ne previše. Iako postoji mnogo verzija danske ishrane, uopšte ste ograničeni na samo dve grupe hrane protein i povrće. Danska dijeta uklanja sve voće, integralne žitarice i mlečnu hranu, mada ćete možda naći neke verzije plana koje uključuju nezaslađeni obični jogurt i raženi hleb.

Vrste hrane dozvoljene na dijeti

Voda, nezaslađeni crni čaj ili kafa.

Mršavi proteini kao što su govedina, jagnjetina, živina i jaja.

Povrće sa malo ugljenih hidrata kao što su paradajz, spanać, celer i karfiol.

Jedete tri obroka dnevno, bez ikakvih grickalica između. Ako ogladnite između obroka, pijete vodu. Nakon 18 časova nije dozvoljeno da konzumirate hranu.

danska dijeta jelovnik

Napomena

Ovu dijetu nikada ne treba koristiti duže od 13 dana jer možete osetiti iscrpljenost, mučninu, vrtoglavicu i gubitak svesti!

Primer plana ishrane

DAN 1

Doručak

Kada je reč o doručku on je uvek isti i kao takav važi za svaki dan.

  • šoljica čaja od kamilice ili mente i jedna kriška raženog hleba. Ko ne voli čaj, može da pije kafu, bez šećera i mleka.
Ručak
  • dva tvrdo kuvana jaja  i 50 grama kuvanog karfiola
Večera
  • 1 šolja (150 g) danske salate (napravljena od šargarepe, crvene paprike, zelene paprike i kupus) i 100 grama salame

DAN 2

Ručak
  • oko 150 grama šunke i 1 šolja (250 g) jogurta
Večera
  • 200 grama danske salate i 100 grama lososa

DAN 3

Ručak
  • 100 grama kuvane piletine i 1/2 šolje (75 g) danske salate
Večera
  • jedan kuvani celer i jedan paradajz, Nakon večere možete pojesti dve jabuke

DAN 4

Ručak
  • 1 šolja jogurta i sveže ceđeni sok od pomorandže
Večera
  • 175 grama kuvanog povrća (šargarepa, brokoli i zeleni pasulj)

DAN 5

Ručak
  • 150 grama, belo ćureće meso sa roštilja sa 75 grama danske salate
Večera
  • voćna salata (jedna pomorandža, jedan kivi, jedna jabuka, jedna banana i malo jagoda)

 

PREPORUČUJEMO: Kefir dijeta

Naše društvene mreže: Instagram | Facebook | Twitter

ZATVORI