Da li ste sigurni da se hranite zdravo?

Da li ste sigurni da se hranite zdravo?

Zdrava ishrana je za mnoge tabu tema ili pak polje na kom bi trebalo više da se edukujemo kako bi sa sigurnošću znali šta jedemo i u kojim količinama. Čak i oni koji misle da su potpuno sigurni da vode zdrav način ishrane, nisu ni svesni grešaka koje prave svakodnevno.

Mi smo ovom prilikom izdvoljili neke od najčešćih grešaka koje pravimo kada rešimo da se hranimo zdravije, a na vama je da sami donesete zaključak u koju grupu ljudi spadate.

Brzo smanjujete veliki broj kalorija

Može biti primamljivo da brzo izgubite kilograme ali značajno smanjivanje stotina kalorija iz vašeg dnevnog unosa verovatno neće rezultirati onom vrstom mršavljenja koju želite.

Smanjenje previše kalorija vaše telo će početi sagorevanje mišiće umesto masti, što u princvipu ne želi niko kada kreće na dijetu. Takođe, može doći do usporavanja metabolizma jer su mišići jedni od metabolički najaktivnijih tkiva.

Idete na detoks

Ako ste jedno vreme jeli puno brze hrane i slatkiša možda ćete reći sebi da je došlo vreme za detoks, međutim naše telo već ima odličan sistem čišćenja.

Vaša jetra razgrađuje toksine koji uđu u vaše telo, a bubrezi ih izbacuju napolje putem urina.

Detoksom najčešće uskraćujete hranu svome telu, što ne može biti zdravo. Mnogo bolja opcija je da se vratite na zdravu hranu.

Izbegavate sve ugljene hidrate

Poslednjih godina mnogi su počeli da povezuju ugljene hidrate sa debljanjem. Međutim, nisu svi ugljeni hidrati isti.

Visoko prerađeni ugljeni hidrati koji se nalaze u namirnicama poput krekera, kolača, belog pirinča, pizze i pire krompira, definitivno loše utiču na vaš struk.

Ali jedenje zdravih ugljenih hidrata, vrste koje se nalaze u kinoi, smeđem pirinču, slatkom krompiru i pasulju, zapravo mogu pomoći u gubitku kilograma jer su bogati vlaknima. Vlakna nam daju duži osećaj sitosti i smanjuju šansu za prejedanjem.

Preskačete obroke

Preskakanje obroka često dovodi do prekomernog uživanja u hrani. Recimo da preskočite doručak, a onda pojedete samo mali ručak. Do večere ćete verovatno gladovati, zbog čega ćete verovatno posegnuti za nekom grickalicom ili kolačićem.

Ako jedete noću, verovatno nećete biti gladni za doručak sledećeg jutra, pa će ciklus preskakanja obroka ponovo početi.

hrana zdrava ishrana

Jedete puno malih obroka tokom dana

Našem telu treba vremena da svari jedan obrok i da se onda odmori do sledećeg jela. Ako stalo nešto žvaćete sistem za varenje će tokom celog dana biti preopterećen i nivo insulina i glukoze visok.

Bolja je opcija imati tri velika obroka bez grickanja između.

Još uvek brojite kalorije

Pored činjenice da brojanje kalorija često postaje opsesivna navika, to takođe ne garantuje da je ono što jedete zdravo. Dakle, ostavite fokus na odabir kvalitetne hrane, a ne na brojanje kalorija. Da li će se vaše telo više radovati ovsenoj kaši sa šakom svežih bobica ili kroasanom sa džemom? Znate već odgovor…

Izbacujete cele grupe namirnica

Sve grupe hrane sadrže različite hranjive sastojke potrebne našem telu. Meso, perad i riba, na primer, sadrže protein, gvožđe i cink, dok voće i povrće sadrže fitonutrijente, vlakna i vitamine. Mlečni proizvodi su važni za dobijanje kalcijuma itd.

Ako izbacujete cele grupe namirnica u opasnosti ste da imate nedostatak nekih hranljivih materija.

Jedete puno proteina uveče

Iako je protein važan za izgradnju mišića, previše može izazvati dehidraciju, pa čak i dobijanje masti

Proteine je najbolje jesti preko dana jer vam pomažu da ostanete siti između obroka.

Ako jedete više proteina nego što vam je potrebno za večeru, vaše telo će ili razgraditi višak i izlučiti ga ili će ga skladištiti kao masnoću umesto mišića.


 

PREPORUČUJEMO: Kefir dijeta

Naše društvene mreže: Instagram | Facebook | Twitter

ZATVORI